top of page

משחקים שאני אוהבת במיוחד

פוסט המלצות למשחקי חשיבה שאני אוהבת במיוחד:

משחק מחשבה באריזת "טו-גו". לקחנו אותו איתנו לטיסה משפחתית והוא העסיק גם את הקטנה שלי (בת 7) וגם את בן הדוד הגדול שלה (בן 30+)... בכל שלב במשחק, ידוע על מיקומם של כמה חלקים וצריך למצוא את מקום החלקים האחרים. עובד על תפיסה חזותית ומרחבית, תכנון וסף תסכול... גם אני רוצה לנסות



הצפרדע האדומה לא ממש חברותית. היא אוהבת מרחב ולא מתחשק לה לחלוק את השלולית עם הצפרדעים הירוקות. אז היא מגרשת אותן. אחת אחת. כמו בשחמט או דמקה. היא מקפצת מעל צפרדע ומוציאה אותה מהלוח. גם הצפרדעים האחרות יכולות לקפוץ אחת מעל השניה. אבל בסוף, רק אם הצפרדע האדומה מצליחה להישאר לבד בביצה, היא מנצחת. או בעצם.. אם הילד מצליח לתכנן את המהלכים כך שרק הצפרדע האדומה תישאר בביצה - הוא מנצח.

המשחק הזה מעולה לעבודה על תכנון, התארגנות, העתקת דגם (יש 40 כרטיסיות שונות), תפיסה מרחבית, ריכוז ו-ויסות (לא לקפוץ מהר ממקום למקום.. כי אולי בסוף נמצא את עצמנו במצב שבו הצפרדעים רחוקות מדי אחת מהשניה ולא יכולות לקפוץ? או שנישאר עם צפרדע אחת.. אבל לא עם האדומה?) קטן עלי



משחק נוסף שמתאים לנסיעות, הוא ה brain cheeser המגנטי. במשחק המקסים הזה, בכל חידה ממקמים את העכברים על הלוח, לפי ההוראות. ואז צריך לכסות אותם בחתיכות גבינה. כך שכל העכברים יציצו דרך החורים. אבל לא יהיו חורים ללא עכבר... אמא'לה! עכבר!!





שעת שיא. משחק מחשבה מעולה לשחקן בודד, או למשחק משותף בתורות. את המשחק האישי שלי קיבלתי לפני 17 שנים(!!) ואני עדיין אוהבת אותו. הוא מאפשר עבודה על התארגנות, תכנון, ויסות אימפולסיביות ובקרה עצמית. מתאים לילדים החל מגיל 5 (עם תיווך) ולמבוגרים שאוהבים אתגרי חשיבה. תוציאו אותי מהפקק!





משחק חשיבה לא פשוט בכלל שעובד על הערוץ החזותי, הוא on the dot. במשחק הזה יש קלפי דגם וכרטיסים שקופים עם נקודות צבעוניות שמפוזרות עליהם. בכל שלב - יש להרכיב דגם בעזרת מספר מסוים של כרטיסים שקופים. זה אולי נשמע קל... אבל זה לא כל כך.. I'm on it




משחק נעים!



59 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page