top of page

זמן מחשב

הייתי בת עשר כשההורים שלי קנו לנו את המחשב הראשון הביתה. כשאני מספרת את זה לילדים שלי... ומוסיפה שהוא היה מציג רק את הצבעים ירוק-שחור, שלא היה לנו אינטרנט וכדי לקנות מדפסת (סיכות!!) - האחיות שלי ואני ויתרנו על דמי הכיס שלנו... הם בטוחים שהגעתי מעידן האבן.

היום, ילדים נולדים לתוך עולם ממוחשב וחייבים לדעת לתפעל את כל הטכנולוגיות סביבם. גם כדי לשרוד וגם כדי לתת תמיכה טכנית לסבתא.


לאחרונה, יוצאים יותר ויותר משחקי טרום תכנות לילדים.

לא צריך לדעת לקרוא כדי לתפעל אותם ואפילו לא צריך מחשב. הבסיס שהם מלמדים, יעזור לילד כשייחשף לראשונה לתכנות אמיתי במחשב.


התנסנו בבית בכמה משחקים בסגנון.


אחד החמודים זה המשחק עם קובי העכבר. שנראה כמו עכבר מחשב קטן, אבל עם יותר אופי. המשחק מורכב מעכבר צעצוע עם חיצים, גוש גבינה צהובה, כרטיסי כיוון / פעילות, כרטיסיות של מסלולים וחלקי פלסטיק לבניית המסלול והמכשולים. בכל שלב, הילד צריך לתכנן בעזרת כרטיסי הכיוון את המסלול המתאים מהעכבר לגבינה. לאחר מכן, הוא מפעיל את העכבר בעזרת החיצים שעל הגב שלו. ושולח אותו לדרכו...





עוד אחד מהם (והשווה ביותר) הוא הלגו בוסט. שיש לנו שניים ממנו בבית. אחד של האמצעי (10) והשני של הקטנה (7). הם מתכנתים אותם לקרבות רובוטים כרגע הוא לא נשלח מאמזון לארץ. אבל שווה לעקוב.





משחק נוסף שהבת שלי מאוד נהנתה ממנו, הוא עת לתכנת. למי שמכיר את קוד מאנקי (באינטרנט), זה ממש דומה. היא צריכה ליצור את המסלול הטוב ביותר לקוף. בדרך הוא צריך להמנע ממכשולים ולאסוף כמה שיותר בננות. המשחק מורכב מלוחות מסלולים ומבלוקים של פעולות (קדימה, אחורה, לקפוץ ועוד). מה שנחמד הוא שאם היא מנסה למקם על הלוח את הבלוק הלא נכון... הוא פשוט לא ייכנס.


97 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page